Informatie tuindeelnemers

 

Allereerst bedanken wij je voor je deelname. Geen tuinen, geen evenement. Dus mede dankzij jullie kunnen we weer een nieuwe editie organiseren!

Onderstaand wat belangrijke info. Als je verder nog vragen hebt, dan horen we dat graag.

  • we gaan uit van een maximale deelname van 18 tuinen. Willekeurig verspreid door het dorp.

  • per tuin zullen er (minimaal) 2 acts ingedeeld worden, die 2 sets spelen. Vier blokken van optredens die ca. 45 minuten per set zullen duren. We proberen dat voor alle tuinen redelijk synchroon te houden. De artiesten stemmen onderling de volgorde hiervoor af.

  • aanvang van het evenement is om 14.00 uur. Waarna ieder heel uur een nieuwe set zal aanvangen. Einde om 18 uur.

  • de artiesten zullen zelf hun geluidsapparatuur meebrengen. Hou daar overleg over. Jullie zullen daar voldoende en een veilige stroomvoorziening voor beschikbaar moeten stellen.

  • we gaan er van uit dat jullie de deelnemende artiesten voorzien van benodigd water, koffie, drank e.d.
  • als je besluit om de bezoekers te voorzien van een drankje en/of een hapje, dan is het wettelijk niet toegestaan om daar geld voor te vragen. Maar je wilt ook niet op kosten gejaagd worden. Dus ons advies is om de bezoekers om een (zoveel mogelijk) kostendekkende 'vrijwillige bijdrage' te vragen. Ga daar creatief mee om. Het is ook fijn als je een bus/pot neerzet waarin de bezoekers wat kunnen achterlaten voor de muzikanten. Of ga bijvoorbeeld een paar keer met een ouwe pet rond....
  • je ontvangt uiterlijk een dag van te voren 'Beach-vlag'. Deze kan je aan de weg in de grond steken, zodat je herkenbaar een deelnemende tuin bent. We halen deze later weer bij je op.
  • je zult zien dat zowel de artiesten, als de bezoekers er een fijne en gezellige middag van willen maken. Wij regelen het mooie weer (alle edities tot nu toe gelukt!) En vergeet niet om vooral te genieten van de aandacht voor het evenement en je tuin!!

Schema optredens Open Tuinen Podium 13 juli 2025 (volgt)